Thursday, December 23, 2010

TRON : LEGACY (2010) Synopsis



Story Walkthrough :

          Flynn, the creator of the Tron videogames can make himself go into the game (virtual reality world). In the Tron world, Flynn wants to build his own perfect world. Then, he create 'Clu', the duplicate of himself in the Tron world, in order to help him, together build the perfect world (in the Tron World). But later, Clu betrayed him and wants the memory of Flynn in order to connect the Tron world to the real world. Flynn run and hide away from the grid in order to protect his memory.

Flynn trap in there for about 20 years. Then , Flynn's bussines partner got paige by Flynn (which is actually given by Clu) and makes Flynn sons to re-open the gate to the Tron world and go into it.
In there, Sam (Flynn son) fight many program  in order to survive but later taken by programs (Quorra) that bring him to his father, Flynn.

Then, they find their ways to escape to the real world but later only Sam and Quorra survived.

Comments : Fantastic! The storytelling is great and the graphic is impressive. Its quite unique when the story are in the Tron world. The 3D graphic were magnificent and it might be the most impressive 3D film for the time being. However, duel moment such as in the motorcycle match were very short. It should be more on the match event because that is what Tron's about.

But overall its Great!!

mark : 89/100



:))

p/s : rindu

Sunday, December 19, 2010

pompuan drive??? (PARENTAL ADVISORY!!)

wah slamat pagi smua ya para pembaca2 sekalian (ade ke?? kah3)
tujuan post ini di publish adalah untooookkkkkkkk.....???

kuat sket!!!
kuat skettttt!!
xdgrlahhhh!! ape dia???

ya!! tepat skali...!
untok MEMAKI HAMON!!...
kah3...

da sbulan lbey dok kL..
nek moto...

sunggoh susah btolllll aduii..
kenape susah???

sebab kaum HAWA yg kononnya lemah lembot ni la...huh..

kalo nk tukar lane, maen tukar je ikot suke....pancong je masuk lane lain, belok saat2 akhir...
signal xbagi..
apekebangangnye tuh...
setiap kali berlaku aku mesti kejor tgok sape bwk kete tu..kompom pOmpuan!!!!

eeeeeee...kalo bawak moto plak...terkekek2....terkekek2...mcm kura2...
aku lempang bontOt baru tau...
yg kete tu mmg xbole blah....maen belok je asalkan lepas, xsignal...
mcm haram....macam mane kalo mase korang tukar lane tu, kat blakg ade moto eksiden sbb nk elak kete korang...haaa????? cmne??
ko yg bwk kete mmg la best....da tukar lane...tros laju xtgok blkg....
ntah2...ade org masok parit sbb elak korang yg bwk kete mcm bangang tu...
huhh..
bwk kete btol2 r mGKOK!!!

kepade pakcik2 makcik2 kat kL yg nek moto...sori lah kalo terkutok slalu..
kadang2..aku slalu kutok moto dpan....bwk lembab giler mcm kura2 bejalan...
skali bile aku potong, tgok pemandunye..
ksian....atuk2 da tua bawak moto tu...patutlah slow dier bwk...
maafkan sayer k pakcik2, makcik2, atok2 yg bwk moto slow...xsengaje maki..

tp!!!!!!! ade gak....yg lllaki2 bangang!!!!

bawak LC.....hebat la tu konon...tp, bawak mcm pondan..si bangang btol laki tuh....
ade moto laju....tp bwk mcm pondan...bek korang nek beCAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
nk g keje jangan nk lenggang2 kangkONGGGG!!!!!!!!!
NAK LENGGANG2 DOK KAMPONGGGGG!!!!
harap moto lawa je xgune kalo jiWE KECIKKKKKKK!!!!!


(harap maaf kepade kekaseh saya cik tka sbb sayer publish jugak post ni walopon awk marah sayer..heee)

p/s : mlake oh mlake... :( rindu

Friday, December 10, 2010

Tuesday, December 7, 2010

HEPPY HEPPY HEPPY BURFFDAYYYYY MY LOVE!!!!

Today is the day dimana kkaseh sayer yg teramat sgt comel!! dilahirkan..
(bukan harini dilahirkan..tapi pade tarikh hari ini dilahirkan...jgn salah paham)

pade 21 taon yg lepas..
kecik je lg dier....baru je kuo dari prot mak dierr...alolololo tOmey2 dier mase tuhh..
mesti lahir2 je da melawan ckp mak dia ni...huahuahua...

eh xde2....kkaseh sayer baek2 sahaje...heee.. :)

skrg...da 21 taonnn...da besar gadanggg da...

hehe..
my wish to you..

smoga panjang umor dgn kesihatan yg baek,
murah rezeki sentiase...
hepi2 sentiase...
tidak bersedih lg...
mendapat ape yg dimahukan..
smoge menjadi org yg llebih baik dari yg semalamnya..
smoge dipermudahkan segala urusan sehariannya...
smoge sentiase sygkan sayer & rindukan sayer sorang je hingge ke anak cucu ...hehehe

sygggg awkkkkk!!

jangan nakal2 n garang tawwww..mmmuahhhh..
smoge semakin comeyyy2 dan hot2 slalu..heee...

cinta awk ke akhir hayat :)


p/s: rinduu :(

Wednesday, December 1, 2010

huuuu.

sjak kblkgn ni...
kami slalu rajok merajok..huu...

kadang2...sampai sayer rase, sayer ni xckop bgos ntok kkaseh sayer..

sayer ni...xckop bgos ntok menjage hati dier & hepikan dier...

harap2...tu cuma setan je yg main2 kat pikiran ni...~

wanita!!!!

perhatian wanita2 di luar sana...especially my ayang cik tika :)

td, ade bace di fessbook...
pasal pompuan skrg byk kene culik, kene mcm2, kene curi kete, rompak..
bahaye lah....jaga diri kamoo smua baek2...

yg paling latest la menurot fesbook tu..ialah.... :

1. ketika di pam minyak : pemandu ni slalunya lalai, poyo dan angkuh...!!! mmg la kejap je , dekat je nk bayor kat kaunter tu untok isi minyak...tp, kes yg ni, bahaye..sbb mase korang bayor kat kaunter tu...kalo korang xkunci @ lock kete tu, nt, org jahat tu masok kete korang, then, curi, atau, stay kat kete tu, then bunoh korang, kalo pompuan, korang mungkin akan dapat lbeyh la, kene rogol, kadang2, ade kes, pompuan di pototng kakinya mase kat kete, supaye perompak tu senang nk culik...haaa...
kan bahaye tu...
ini lebih2 lg bg mereka yg guna kereta besar2, kalo ade org jahat sempat masok kete korang, dorang bole menyorok kat sit kete korang yg blkg2 tu...bahaye!
so..perhatian lah kan....kepade smua umat, terutama wanita2..
walopn sekejap je korang bayor kat pam tu, lock kete korang, nt kalo da kena rogol, kene macam2, baru padan muka korang..so...be carefullll~

2. ni plak, kes tampal saman kat blkg kete, kalo korang kuar semula dari kete nk tgok saman, better kunci jugak kete korang walopon sekejap....~

jaga2 semua :)

potpet potpet lalalalala....

suda berada di semester prektikel..
huehhhhhhh...pnat sey...

jaoh dgn yg tersayang plak tu...huhu...xpe, kjap je, smoge lpas ni, bole tros kawen..ngee

pnat prektikel siot..ari2 bgon pg...bile di pk..
mane nk tahan..
tp..
pk lg skali..
mase skolah dulu..
hari2 kot aku bgon 6.15 - 6.30.....
hahahaha
dari umor 6 taon lg...
sampai la form 5...
haa...

so..ape yg xtahannye lg kan..
hahahahaha
bole2..~

jaoh2 ni...keje byk...pastu, nk balek kg jaoh..
nk jpe cik tika sayer pon xboleh kerap seperti mase blajo kat klas dulu..
huuuuu...
sdey.....sbb...sayer nk dier dekat je slalu..
bengong tol..asal la ngade nk mohon kL...
kan da dapat btol2...adeiiiii....
huuu...
kat kL ni jgak....slalu je kitorang rajok merajok...huuuuu..
tkot btol...
cik tika sayer garang sgt3....tkot...
hmmmmmm..
sori dear....owg mane de lupekan dier...slalu je ingat kat dier.. pcaye lah.. :)

p/s : plzzz syg...xmo la grg2 sgt...tkot nt, awk btol2 marah sgt, sayer xtau nk wtpe....huuuu, dulu, sayer pujok awak sng je...skrg, awk mcm da bosan dgn pujokan sayerr...huhuhuhu....jgn la mcm tu...
syg awkkk sgt3....dunia akhirat..mmuah~

barcelona v real madrid 5-0, 2010


silanat btol....benci barcelona!!!!!
kau tggulah nex clasico......ko kena 20 - 0....haaaa....jage le...ciotttttt...

tu la...aku da kate, soh beli torres xnak...pakai benzema dgn higuain mengong tu nape..
ishhh..~

Wednesday, November 17, 2010

last day bbafb di klassss...lpas ni, bbaf6b, prektikel...

dlooo..
2 sem lpas kot....aku ada post...last day for the sem punya title...
skrg...xbrani nk tulis title 'last day with classmate'..
ini kerana...sayer xmau ade last tu...
nk sentiase ade dgn korang sentiasa...
huuuuuuuuuu....isk3...

take care korang smua...bbafb...
dloooo...konon2 nye...mase aku baru pindah melaka ni...
aku ingat xbest....tp..
bila kite cuba dloooo...baru la tau..heee..

hepi gila kat uitm nih....terlalu banyak kenangan...terutama dgn ayang sayer Nur Atika Binti Saad...
mcm2 yg kami lalui....
xlupa juga bersama budak2 klasss....

isk2.....sayang korang semua....kite slalu lepak2 sesame....dlooo...
sume ni start masa sem 3 lah....kite mule aggresifff.....hahahaha
lepak sana2 sini2...tgok wayang....final destination la....
citer antooooo...sampai lyssa nyorok2 bawak sit tu....hahahahahah....lepak eye on melaka...
men bowling....makan2 xberenti....
hhahahhaa..
mula sem 4....mula slow sket....sbb krisis rumahtangga antara kita semua....
sem 4 mmg sem frust2 punya....huahua....
lepak pon kurang.....kluo pon skali skale.....
masok sem 5....

bapak segala agressiffff....trok3...
kite jadik gile......tanpa berpikir walau sekangkan kera....kite pecot ke jb...
n.9.....muO......
dan ade yg korang g KL tu kan....ceh....xajak sayer pon...hahahhaa
lpas tu.....bermulanya aktiviti karoke secara besar2 ran....best sgt3.....lg2 dgn kwn2 yg gile2, nana, pija, cipak, didi dan atika yg tersayang disisi....mmg bapakkkkkkkkkkk bahagierrrrrr....peh.....best gile lah!

sambot befday2 korang.....huhuhuhu....bile lagi nk bg tepong kat muka korang kan....mase blaja ni la bole slalu buat.....

hurmmm....tu je lah....byk kenangan kite smua.....huhu......smoga persahabatan ni kekal hingga ke akhir hayat kita semua....

kepada atika saad.....sayer sygkan awak sgt2.....awklah satu2 nya kekasih di hati , jiwe & nyawa saya ni...
segalanya yg saye buat & ada, smua nya hanya untok awak.... :)

smoge kite kekal bersame hingge ke jinjang pelamin, anak cucu & akhir hayat kita bersama....aminnnn...

kepada bbafb....tk care....syg korang smua....maafkan salah silap aku ok...huuhuhu...sdeyyyy.....
blajo ni mmg semak & serabot...tp, ade kwn2......tu yg jadi sronok...
korang lah bintang dalam idop aku nii... :)
(kekaseh sayer bintang yg paling terang skali... (^_^)

wish luck to u ollllsss....~

p/s : sayer da mula tkot ntok berjauhan dgn awak cik tika... :(

Tuesday, November 9, 2010

maafkan sayer.. :(

maafkan sayer..
sbb terlalu nk membuat awk ikut kata2 sayer ni...

huhu...bile awk da kcik hati sampai mcm ni skali...
sayer rase bersalah sgt2..
sbnrnyer..tguran2 tu smua sbb sygkan awk...
tp awk kecil hati plak...huhu

maafkan sayer...
sayer pon bukan bgos sgt kan.. :)
baru sayer sdar..slame ni..sayer kontrol awk giler2 ey...
jhtnyer sayer.. :(

sbnrnye...smua salah sayer...
sayer yg xfhm hati awk mcm mane..

xsgke..awk xjadi diri awk sbnrnye slame ni ey...huhu..
mekaseh sgt sbb sggop buat begitu kerane sayer, kwn2 dan fmily awk..

tp..
huhu...sayer sdey bile awk ckp awk da xthn lg...huhu...
maafkan sayer...
awk bole jadi diri awk lah syg... :)

soryy sbb kate mcm2 pade awk....padehal awk kkaseh sayer...
jhtnyer sayer sbb slalu kate awk mcm2...
sptotnye...sayer sokong awk..

maafkan sayer...
lpas ni sayer cube ntok berubah :)

syg awk sgt2...dunia & akhirat :)

Friday, November 5, 2010

:)

aku akan berusaha untuk menjadi yg lebih baik..
walaupun nampak seperti sudah terlambat...
tetapi..
insyaALLAH..
ia boleh dipertahankan...

aminnn.

Saturday, October 23, 2010

Wayne Rooney stay at Old Trafford.

Huahuahuahua...

many speculations told that Wayne Rooney will fly away to Madridddd...
but NOT!!!



Rooney has sign new contract at old trafford for 5 YEARS!!!!
huahua...
soooo...end of the puzzles!!!!

we LOVE MADRID AND not ROONEYYYYY!!!!! oh yeah!!
you belong to your motherland only!!!!

however....we hope that Fernando Torres will be our next striker in Januaryyyy.....!!!!!!



hala madriddddd....heheh~

Bagi saye plak :]

bg saye...
sayer kesah lau awk pegi mane2...
nk kuar. dgn pompuan je bolehla...*dgn lelaki mmg xbbole, apetah lg berdua je...mmg sayer mrh..
plzzz sgt...jgn tipu sayer ok...sbb dgn awk la yg sayer paling jujur skali...
sayer harap..awk pun same..
dan...jgn buat bnda yg bukan2 k....
nk mesej tu boleh...tp agak2 la kan...jgn nk manje2. brkaseh syg plak dgn org laen...hurmmm...
sayer kesah sume ni..tp..sayer tau...awk bkan slalu nk ikut kate sayer..huhu..

dgn awk...sayer xnk rase je yg awk syg sayer...tp, kalo bleh, sayer nk awk tunjok syg awk tu pade sayer btol2 supayer sayer nampak syg awk tu... :)

haha..syer ni...slalu je nk rindu2 kat awk..huahua...
yelah2...len kali, sayer kurangkan ckp rindu pade awk k....walopon sayer 24 jam nk ckp rindu & syg awk,
tp...nt awk mwngantok plak dgr kate2 sayer tu...haha...

time kaseh awk...sbb sygkan sayer...
smoge awk jadi hati sayer dan sayer jadi hati awk sampai abes nafas sayer kat dunia ni...
:)

sory kalo sayer slalu gedik & mengade dgn awk...
tp, sayer rase, mmg dgn awk je lah sayer bole bwt mcm tu..
huhu...

awk nk tgok x llaki paling setia dlm idop awk??
haaa..sayer la llaki tu..

ingat kate2 sayer ni.....
walopon...di mase depan nt...kite gadoh..
kite bertekak.....
kite menyampah sesame masing2...
kite bosan sesame masing2...
kite benci sesame masing2...
tp...
100 thon lg....
bile awk tgok sbelah katil awk....sayer tetap setia ade disitu..
dan akan sentiase tidur dgn senyuman sebelah awk...setia dgn awk sampai sayer mati...
sayer harap awk pon begitu...

tp..haha..smoge bertekak, menyampah, bosan & benci tu xde dlm idop kite sampai bile2...
nk hepi2 je dgn awk laaaaaa....plzzzz...
:)
kalo ade pompuan hot mcm jenifer lopez tu nk kat sayer (maneee la tau kannnn)
sumpah sayer tolak bulat2...tanpe berpikir walopon sesaat...sbb sayer da ade awk Cik Tka Saad..
haaaa...
haha..awk cayer x ckp sayer??
mestila....xkan xcayer....

dlooo...haha...sayer ingat lagi...
awk kate...mase kite lom kapel...
ayat awk....

'eleh laki...mase blom dapat mmg la bajet nk jage ati sume...bile da dapat...mule la bwt hal..'

ade lg....ayat awk ni...

'eleh...ntah2 dier ni, da dapat owg, jadik mcm adly tu...'
(ni kalo adly tgok...mampuihhhhh...huahuahua...)

haaaaa...tu la ayat2 awk syg oi...

tp...skrg...awk ade nampak ke ciri2 sayer nk jadik mcm tu?
ade x agak2? hahahaha....

haha...lg 1...awk kate..awk xtau mase depan mcm mane eyyy...
tu..awk yg xtau..
tp..sayer tau..
ape yg sayer tau...kalo awk setia dgn sayer...kompom la...sampai ke akhirat la hubungan kite ini..
tu la mase depan sayer yg sayer tau...

sbnrnye..awk pon ptotnye da tau..sbb, sayer xde 'kalau sayer setia'..
sbb...sayer mmg da setia... so..awk ptot da nampak mase depan tu...
kalo awk xnmpk jugak...maknenyer, sbnrnye...awk yg risau dgn hati awk...

tp...smoge awk xde risau ppe lg..sayer slalu berdoa agar awk setia dgn sayer
dan smoge ape yg ade pade saye, walopon byk kekurangan (yelah...xensem, xromantik, xgentle, xde dwet, xde pangkat, xde harte, kurus, xpandai amek ati, xpandai pujok awk, suare xsedap, mengade2, gedik dan mcm2 lg....buat mase ni la kan...)
smoge ape yg ade pade sy ni ckop ntok awk trime ntok idop dgn awk di dunia ini selamenyuer..amiinnn..

heeeee..pnat taip sey...

asl tibe2 nk tulis mcm ni pon xtau...hahahahaha
saje je..

syg awkkkkkk....
da r.... jom stadi......

kepade awk...jgn gtl2...jgn nakal2.....hehehehe...mmuahhh sket~





hehe..cun gambo ni hahahahaah!! .......................~

Sunday, October 17, 2010

hmm..

astaghfirullahal'azim...
hmm..

sdey hati sayer hari ini...
lau nk diikotkan...semua hati ni da sayer berikan padenye...
tapi...

dier maseh lg....memikirkan perkare yg lalu...

sdey2...
sebak sunggoh....menggigil2 tgn aku buat nota RE nih...
sdey2...

ingatkan....da bhgier mcm ni....xde sdey2 lg....

tp...
hmm..xpela...
sume salah sayerrr....
mmg sume salah sayerrrrrr...maafkan sayer sbb slalu bwt salah  pader awk ok atika saad..
mmglah...
mmg sume salah sayer...

itu xboleh ini xboleh...soryyy...sbb mengongkong awk sgt...

hmmm..yelah...ikot lah ape yg awk nk buat....
lupekanlah janji2 awk yg nk ikot kate sayer sampai mati tu...

xpela..sayer xkesah....
sbb sayer mmg sygkan awk sgt..

syg awk....~

p/s : sdey sey.....hurmmmm...

Saturday, October 9, 2010

feeling of the day... :)

Pnatnyer...
sejak akhir2 ni....badan mmg letih.

ni baru balek dari kem lambaian danau kot namenyer...
kat jasin....
huwaaaaaaaaaaa....mmg pnat...
tp skrg, badan aku leteh, nk tdo....tp xley....
sbb tu....tulis blog....pasni, sambong tdo....

waahh..td baru jumpe....tp...
rindu da kat kesayangan aku anak pak saad tu...
cmne ni.....
cmne la prektikel nt...
best btol kalo tika ade....temenong pon jd best, sbb dier ade kat sisi...

huuuu....hari ni jiwang sket r ek...
xpe kan...blog aku, ske ati la...

hmmm....risau lah, prektikel nt....
tka jaoh....
hmmm...
sbnrnye.....lau nk diikotkan, aku ni xnk lgsong tka tu jaoh walaupon skejap,
ni pon da rindu2....padehal xsampai 2 jam td baru jpe...g kem tu la....

tapiiiiiii....malooo nk sebot rindu..kat tika...
sbb dier slalu geli tiap kali bile aku ckp syg, ckp rinduuuu.....

huhu...bile ckp syg je, mule la dier buat muke yg dier geli aku ckp mcm tu...
huhu....kadang2, sdey jugak taw syg...haaa...
nakal!

sbb tu...skrg, sayer da kurang ckp rindu, ckp syg pade nyerrr...
xtau la lau dier prasan atau tak...
kalo leh, slalu, 24 jam nk ckp syggggggg sgt kat dier...
tp xpe lah....simpan dalam hati je...
harap2 dier tau lah hati sayer cmne.....

hmmm....nape la prektikel jaoh2...
sbnrnye....bukan risau pe...mmg la risau kalo dier kene kaco ke, kene ngurat dgn laki len tu....
mmg lah riso kan....da kite syg dier....huhu..
tp, ade lg 1.....
aku ni....mane la bole sgt jaoh2 dgn dier...

slame ni......baru aku sedo...
semua masa yg aku luangkan...byk sgt dgn tika....
haha....men boling la, wayang, makan,....
lepak2......
mmg byk spend mase dgn dier...
paleng byk...
kat klas la.....
da 2 taon....
aku mmg nampak muke dier hari2.....
walopon gadoh xbertegorrr.....tetap jpe gak kat klas....

ni....
cmne....prektikel nt.....kalo gadoh.....jumpe pon xdapat, sebab jaoh....
kalo skrg, kalo gado, maseh lg nampak dier kat klas.....
nt prektikel....da xnampak slalu....
hmmmmmmm...............
gedik btol aku....xkesah la....
ni mmg seyes...

hmmmm.....aku mmg kalo boleh, xnk gadoh & marah tika tu walaupon skali...
tp, sejak akhir2 ni.....slalu sgt aku mrhkan dier.....
hmm...maafkan owg tka....
kalo dloooo....dier sepak terajang aku pon, xde aku marah lgsong....
tp sejak akhir2 ni.....byk kali aku terlepas marah dgn dier....hurmmmm...

mgkin....sbb sblom ni, aku da penah cube nk lupekan dier...
sbb tu la aku kembali ke bentuk asal ni, yg suke marah2....

hmmm....maafkan owg tika....owg mmg xnk mrh dier, cume kadang2 telepas....
sbb tu, lpas marah, owg slalu mintak mmaf dgn tka tross.....

tp kadang2...sampai owg malu nk mintak maaf, sbb owg rase, da byk kali sgt owg mintak maaf atas kesalahan yg same....
bile da mrh tu....tka tros xnk lyn aku...diam je...
mase dier diam je tu...mase tu la aku risau sgt....baru la nk terkangkang-kangkang mintak maaf....
tp..dier buat2 xtau je....huhu....
naseb bek...majok dier slalunye sekejap je....alhamdulillah....

aku ni....da dapat awek, tp xreti plak nk jage hati dier kan....hmmm..
mgkok tol...
lpas ni....aku xkan marah2 lg....
sbb skrg...tibe2...aku sebak, bile pk pasal yg aku mrh2 dier slallu....
mcm bapok pon ade aku ni....nk sebak2 plak.....
tp nk wat cmne.....
mmg sebak.....

td...dier nk g jonker walk dgn nana & cipak....
besenyer....aku mcm banyak tanyer sket dgn dier....
tp harini.....

aku tros ckp dier bole g jonker walk tu....
sbb aku ni....hmmmmmm
terlalu nk kongkong dier sgt.....
skrg..xnak lg buat cmtu..
dier pun nk enjoy dgn kwn2 gak kan..huhu....
ape la yg aku halang2 dier....
hmmmm..xptot btol aku....sdey la mlm ni....
tibe2 aku terpk..
td ptang...dier sepak kaki aku, kaki kiri, sbb nk elak....aku tersepak kaki kanan aku sendiri....
kaki kanan aku luka....
lpas kejadian tu....aku tros mcm mrh....huuuuuuuuuuuuu....bongoknyer aku....
terlepas mrh lg................
tp kaki aku mmg saket.....tp, aku syg kat dier sgt2.....nape aku mrh dier.....hurmmmmmm...
maafkan owg tika....
salah owg tu....

hmmmmmmm....
aku ni byk sgt silap.....ptot aku bersyukor sgt2 tika tu da sygkan aku dan sentiase ade dgn aku....
tp..aku plak yg buat hal....

mlm ni....mmg aku sebak bile pk bnde2 tu sume, sbb, tkot sgt, tibe2, dier fedup dgn aku....
haritu..kat mane & mase bile ntah...lupa la...
tika pnah ckp, yg dier menyampah kat aku....
wuuuuuuuuu.......tersentap....
tp...aku bwt xtau sbb aku yg slah...sbb nk jeles lebeh2 kan....
hmmmmmm...

tkot sgt ayat menyampah atau fedup kuar dari mulut dier...sdey huuuuuu...

Ya ALLAH..........ampunkanlah dosa2 ku....
izinkan lah aku dapat bersame dgn Nur Atika Binti Saad sampai akhir hayat,
jodohkan lah aku dengannya...
aku xnak berjauhan dengannya walaupun sesaat ya ALLAH..
aku sgt sygkan dia....
kau buka lah pintu hatinya supaya dier dpat menyayangi aku seperti perasaan sygku pada dia.
kalau kau lebihkan sayangnya terhadapku lebih dari perasaan sygku padanya....
aku bersyukur ya ALLAH..
bahagia aku dunia dan akhirat...
murahkanlah rezeki kami....amiiinnnnn~

hmmmm....sygnyer kat dier...
apasal la tibe2 ni....

aku harap...walaupon bercinte ni ada turun naiknye....harap sgt dier maintain syg kat aku slamenye.....


kadang2, aku lepak dudok diam2 pon aku hepi...sbb dier ade sbelah aku...
syg aku kat dier, kadang sampai xleh nk lupe...
kadang2 sampai sedih...apehal la aku ni....hahhaa
bile sedih, 1 care je yg aku slalu guna nk buang sdey tu....
bile sedih kalo gado dgn tka ke ape...aku akan ingat mak ayah aku...
huhu...tu je la yg mampu aku bwt...
ingat mak ayah ni slalu bwt aku tenang hati.....
hmmm....haaaa nampak...mknenye, syg aku kat dier da mcm aku syg mak ayah aku sendiri..
tp aku syg lebih kat dier r....sbb dgn dier bole kawen, heeeee....


haaa...mmg jiwang abes la post ni...huhu....
tp...xtau, nape sebak sgt bile pk sume salah aku....hmmmm
td mase explorace kat jasin tu...
aku de ckp kat dier yg aku mcm nk termuntah,,,,
haha....sbnrnye....td ptang tu...aku da mule sebak mase explorace tu kot....huhu

mase tu....kitorang berjoging...pastu aku tgok dier..
aku gelak....haha....
dier tros marah aku...dier kate aku jahat....siap tolak muke aku lg...huhu
ade ke kate aku jht....sbnrnye, aku hepi sgt bile dier ade dgn aku...
sampai kadang2, tgok dier, bwt aku nk tergelak....sbb hepi sgt...
dapat nampak dier jalan, berlari, senyom, pnat, letih, sedih, hepi.......sbb tu la kadang2 aku gelak..
sbb hepi sgt dapat tgok dier...

tp dier ingat aku gelakkan dier...ade ke....huhu...
xpe la....xmo mrh lg....yg penting....aku mmg syg dier sgt...
kisah lame nk lupekan, ex aku, ex dier...sume tu aku akan lupekan....
sbb aku da ade dier...
sampai akhir hayat kami....aminnnnnn.....luv u~


p/s: sape2 yg terbace ni, jgn la gelak, sbb ni mmg jujor & eklas....sebak dada aku...hmm~

Sunday, October 3, 2010

cerita pasal hati harini...

1.10.2010

ni tarikh aku declare couple dgn tka bwt kedua kalinya..

tp, ni mmg btol2 punya...
aku ckp dpn2, gaye melutot, walopon dlm kete...

tp....mmg maluu tu sume aku buang...sbb syg!

nk sampai tahap ni mmg mcm2 bnde yg jadi...

dari mule2 ngorat...depan2 klas aku ckp syg....

sejak tu la..mcm2 bnde jadi....gado...maki hamon...syg...
xtgor.....
paling last skali....kcewekan org len..

wooo...mmg farid kamil bole la blakon nt bile aku publish novel idop aku..

nur atika saad...
sejak akhir2 ni.....mmg sayer nampak yg awak mmg da sygkan sayer...
sayer pon mmg sygkan awk sgt..

mmg sayer da percayekan awk skrg....
sayer harap awk xbosan dan setia dgn sayer sampai bebile la syg...janji!

trime la baek burok sayer..yg burok sayer try btolkan....
lpas sayer da prcayekan awk haritu...

saye mmg da btol2 nk jadi diri saye bile dgn awk...
mmg sume yg awk nmpk tu, mmg sayer la tu...xde hipokrit2 de..
sayer wat cmtu....sbb sy yakin dgn awak yg awk sygkan sayer dan akan cube trime segalenye tentang sayer....

jadi.....saye harap awk xkciwekan sayer lg....
sbnrnye....
owg mmg harap sgt nk idop dgn tka je...

harini....
tgok blog tka...ha...
cmne? haritu....kate, da delete....tp....mlm ni, da jumpe........
blog same, tp tuka url je....

np xbtau sayer ek?
tp...
tu xkesah la sgt...........tp kan...
post2 kat blog tu....
hmmmm....hahaha...sejak sayer tinggalkan ikin dan layan awk..
sayer hepi gile nk mati....
tdo pon best....

lena sgt, sbb da xyah lg risaukan yg dier akan tgglkan owg....sbb dier da bwt org yakin yg dier sygkan owg...

hahaha...
tdo best, makan sedap, sampai gelak sorang2 la sbb awak cik tika oit....
haha...

tp....haritu...awak da kate...awak xde ppe perasaan da dkat dier...

tp blog awak, baru 2, 3 hari lpas...awak ckp

tipu la awk xsyg dier lg....

haha..
kate xde pape...
hmmmm....xpe la...................sayer xkesah...

sbb...awk da kate awk sygkan saye....

time kaseh.....cume sayer harap....
awak lupekan je la laki tu....

lupekan mksodnye bukan soh ingat....
tp...
bwat xtau je la...

kalo ingat ke ape ke...try la ntok bwt xtau....

tp....kite sume tau....hati bukan bole dikontrol dgn senang kan....

hmmm....xpelah....
lgpon....sy mmg sygkan awk...

soryyyyyyy lau saye bwt awk kcik hati mlm ni...
tp, dgn awak,,,,,saye xnk berahsie lg.....
mmg saye xde rahsie pon dgn awk...

dgn awk, saye nk tros terang je sampai bile2....
sbb sayer nk jujor dgn awk......

hmm..syg awk sgt2......harap sgt awk hargai saye ni......
........................................................................................................~



tgok pic ni....hahahaha...bkan men hepi lg kite...
smoge hepi ni akan kekal sampai bile2.....

syg owg yg paling tggi mmg untok tka...

sory la terjiwang siket....
soryy tka....

owg xmarah @ ngajok.....tp....
msti la owg tkejot siket pasal blog tka tu kan...

owg harap tka still sygkan owg sampai bile2.....hmmm..

luv u tka...4ever...........~

~

Tuesday, August 31, 2010

Metallica new live DVD, Sofia Bulgaria, The Big 4. in Oct. 2010




The DVD hits the streets on October 15 in Northern Europe
October 18 in most of the rest of the world
October 19 in North America and the full shows from all four bands will be included in the two disc set along with behind the scenes and interview footage.

 In addition to the two DVD set and the corresponding Blu-ray, there will be a limited edition "super deluxe" box set including the DVD set, five CD's with ALL the music, a 24 page booklet, a poster, photos of each band, and a Big 4 guitar pick.

The clever title of the DVD is "The Big 4 Live From Sofia, Bulgaria" (yes, that's really it!!) and you if you're interested in the box set, we'll have a pre-order in the Metallica Store for you shortly. And as always, keep watching here for more details.

Van Nistelrooy earns Dutch recall



Hamburg striker Ruud van Nistelrooy has been rewarded for his blistering start to the Bundesliga season with a call-up to the Netherlands squad for their Euro 2012 qualifiers against San Marino and Finland.
The 34-year-old last played for his country in the finals of Euro 2008 after which he announced his international retirement.
He reversed that decision in the hope of getting a call-up to the 2010 World Cup squad only to be overlooked by Dutch coach Bert van Marwijk. But with Arsenal’s Robin van Persie ruled out with an ankle injury, the former Manchester United striker has now been handed a recall.
A KNVB statement this afternoon revealed Van Persie will be out for “at least a few weeks”.
Van Persie suffered the injury playing for the Gunners in the 2-1 win at Blackburn on Saturday.
His injury opens the door for Van Nistelrooy, who has netted six goals in three games for Hamburg this season. The former PSV Eindhoven, Manchester United and Real Madrid star has netted 33 goals in 64 games for his country.
The Dutch play San Marino on Friday before taking on Finland in Rotterdam on September 7th.

ibrahimovich+milan

Mascherano+Barcelona




Barcelona have confirmed that they have completed the signing of midfielder Javier Mascherano from Liverpool on a four-year deal via their official website but have not mentioned the transfer fee paid to the Premier League side.

The Argentine international successfully underwent his medical at the Camp Nou late Monday morning to seal his move from Anfield. Reports suggest that the amount paid to Liverpool is €21 million with an additional €2-3m in bonuses.

Barcelona have revealed that Mascherano's contract has a buy-out clause of €90 million. A statement on their official website reads:

"Javier Mascherano is officially a player of FC Barcelona after he signed a four-year contract with the club on Monday afternoon at the Camp Nou offices.
 
"The Argentinian put pen-to-paper on the deal that includes a €90 million buy-out clause after Barça agreed terms with Liverpool over the transfer on Friday."

Mascherano will join David Villa and Adriano as Barcelona's new signings for the 2010-11 campaign, bringing the Blaugrana's total spending in the summer transfer market to approximately €70.5 million.

Friday, August 13, 2010

member???

aduii....kadang2 aku plek la..
name pon member....tp...
tipu mmber sendiri..
ape ni.....

pebende la korang ni...xphm la aku..
korang kwn aku kot...
aku da try da jadik yg terbaek la untok korang skrg ni....
xde tipu.....jage ati korang..

korang ckp lbey2 pon aku tadah je....smue sbb mmber....
tp tolong r..jage r ati aku sket....aku xde pon nk memperlekeh2 atau nk bohong korang...

ntah pape la....xphm la cmni....
cmne nk jadi mmber sampai mati kalau da prangai korang cmni...
tipu mmber sendiri...

tipu kalau maen2 xpe....gurau...
ni tipu betul2....xrase besalah....
mmber sendiri....
pastu....lantak....
tu la korang....

aku xphm r sape yg didik korang ni...blagak sgt....
xtau la nk ckp cmne lg....pe la korang ni...

aku da cube da layankan je korang...tp ni la hasilnye...
pijak pale plak....

trime kaseh la...kwn2.....

...............~

Monday, July 26, 2010

.............~

Ade org tu prasan gile..
ish3..
dok diam2 xleh ke..
prasan je 24 jam....~

Thursday, June 17, 2010

Wednesday, May 26, 2010

hmm..

np aku cmniy...
hmm..
aku bnci diri aku sendiri.....


.......~

Sunday, April 25, 2010

.............~

It's so beautiful, it makes you wanna cry.........~

Saturday, April 10, 2010

.............~

Baby won't you tell me why there is sadness in your eyes
I don't wanna say goodbye to you
Love is one big illusion I should try to forget

But there is something left in my head

You're the one who set it up
Now you're the one to make it stop
I'm the one who's feeling lost right now
Now you want me to forget every little thing you said

But there is something left in my head

I won't forget the way you're kissing
The feelings so strong were lasting for so long
But I'm not the man your heart is missing

That's why you go away I know

You were never satisfied no matter how I tried
Now you wanna say goodbye to me

Love is one big illusion I should try to forget
But there is something left in my head

I won't forget the way you're kissing
The feelings so strong were lasting for so long
But I'm not the man your heart is missing
That's why you go away I know


Sitting here all alone in the middle of nowhere
Don't know which way to go
There is so much to say now between us
There ain't so much for you
There ain't so much for me anymore

I won't forget the way you're kissing
The feelings so strong were lasting for so long
But I'm not the man your heart is missing
That's why you go away I know
That's why you go away I know...... 



~~~~~~~

Saturday, February 13, 2010

hurm..

xpatot xpatot....~

Thursday, February 11, 2010

......!

alamak aiii....
lajunye..
xkan aku kene tipu kot....duhhhhhhh

Wednesday, February 10, 2010

menyesal..janji xbuat lg...

no news...
but..
regarding to my last post....(have been deleted)

xbaik post maki2 mmber sendiri ni...
kan..
hm...

mmber, walopon kadang2 pelik2 sket...
tp..
diorang lah yg slalu tolong kite bile kite memerlukan...
kan..

xelok maki2 kawan ni...
maapkan sayer ya...

kawan tu..
baek ke buruk...kita terima je...
sbb...dengan kawan2 la kita idop hepi dan bahagie bile kite jauh sket dari family...

mana ada manusia yg perfek...xde pon..
aku kutok orang, padahal, aku pon sama je lbey kurang...

kalo kita ckp org tu jahat..
kita lg jahat, sbb kita kata dia jahat,,,
org yg kita kata jahat tu, xkata pun kita ni jahat....kan...

jd...maaf ya kengkawan...
tp..aku rasa..
mmg aku la yg jahat...huhu..

aku ni ntah le..banyak benO bnde yg aku xpuas ati...
padahal, smua ok je.....
tu la...nafsu manusia yg xpenah puas, smua bnda nk komplen...
smua salah aku sendiri...

skrg....
kita salahkan diri sendiri dulu...

kalau org bwt jahat dgn kita, maknenye...
tu balasan perbuatan jahat kita yg lepas..
Tuhan maha mengetahui....
kita kena la bersabar...xyah counter attack..
sbb..kita sesama manusia kena saling memaafkan...

walopon kengkawan kita prangai xsenonoh ke, demand lebih ke, gengster ke...
kita kena ingat...
apa yg ada pada kita adalah yg terbaik Tuhan berikan...


so...kita mestilah bersyukur....
dan berdoa supaya yg terbaik sentiasa ada pada kita...
amiinnnn....

mintak maap ya kengkawan...

sbnrnya.....
korang smua la kwn aku yg paling best...
sentiasa hepi & ceria alwayz....
kita lepak sama2...
kuar sama2....
korang ade je sentiasa....

bila aku sdey pon....korang stilll ada kat sebelah...
bila aku susah...
korang yg tolong...

jd...
hargailah kwn2 kita...
koranglah yg terbaik....xkan aku lupakan...
maapkan sayer......~

Saturday, February 6, 2010

restless..

im a victim of my feeling...
so sad ooo....

Monday, February 1, 2010

syukur.....

alhamdulillah...

goyang hati aku da ilang slowly..
wish it to be gone 4eva...

tHanx 'bro'...

walopon kite xrapat sgt....
tp...kau tetap gak bg pertolongan...

thanx sgt sey....

no more dingin2 insyALLAH...
ill try...

u r really2 a good friend...

kau da legakan hati aku yg da goyang hampir setaon ni...
tQ....

smoga ko hppy sentiasa...aku doakan...

aku harap ko pon doakan aku.......tQ bro...
dah lama aku xrasa tenang mcm ni...

again....thanx brO.............~

msalh ht...

senyap x bermaksod aku melupakan...
sama mcm biasa...

stdy makin byk...
ht makin goyang..

xtau nk act mcm mana...
xtau yg mana sswai & btol..
apa yg dirasa..xdpt di pastikan..

hanya mampu dudok diam & termenong....

menunggu ape bnde ntah...aku pon xtau da...
tidak....
aku pastikan sampai tujuan...

berarak mendung gelap...da bertahon2 xhilang2...
bila mahu ia.. terang...
malam penuh dgn bintang.....

jgn dilupakan....bg ia mengerti...
apa yg mahu ditinggalkan...
lempar niat jauh ke lautan...

aku tahan..............~

Wednesday, January 27, 2010

hm..

klas m.e bwt aku xleh blaja..
pning...
bek brenti  je cmni
....~

Wednesday, January 13, 2010

.......

last post..


tq sesapa yg tgok blog ni..
nk delete da..
skrg..
smua bnda..simpan dlm hati..
sampai mati..

....

....bye

Tuesday, January 12, 2010

hmm..

cmne la..

http://farm4.static.flickr.com/3543/3656361343_c7db93de2f.jpg

isk...~

Sunday, January 10, 2010

hurm....

sdeynye..
da xmcm dulu da..


mangkok tol aku..


skrg..
da xley bwt pe..




hurm....

hope she's ok...~


p/s : byk dose aku..sbb tu jd cmni...ampunkan dosa2 ku ya ALLAH ~

Tuesday, January 5, 2010

hm..

rini..
rasa sedeyyyyyyyyyyyy sgt..

hurm....

http://www.womenpr.com/site/images/stories/sad_times_copy.jpg

duhhhh...

Monday, January 4, 2010

ha...1st day of the sem for the hold year of 2010..

ohh...
tidak...
klas tlah bermula...
smua sihat2 nampaknya..bgos2...

arini intro je..subjek eco yg ntah ape kejadah...
tapi!!!!...aku kompom dapat A+...haahhhaha..

pas2...abes klass...

sudah....~

shittt liverfOOL...!!!!
xjadi amek nistelrooy...

xpe2.....kompom ko xmasok champion league la taon depan oi liverfoOL...aduiiii..
heh...

alaaaahhhh semak btol klas da stat....
bile la nak abes blajo...




http://2.bp.blogspot.com/_eQkak7l2ahI/Sj5TXw-aDKI/AAAAAAAABEQ/lsdtM4ezxe4/s400/frust.jpg

musim tdo....~

Sunday, January 3, 2010

ha...2010 da....

da taon baru...
sem baru...

sejarah baru...
kenangan baru..

meja baru... (akan datang)
dvd baru..

subjek baru...
lecturer baru...

dannnnn................da xde ape yg baru lg..

sesungguhnya...mulai saat ni...akan tertanamlah azam...dan akan tersemailah benih-benih semangat dan tangga-tangga KBM yg akan membawa kita ke suatu alam yang baru....

yg menjurus kepada kejayaan dan kegemilangan kita rakyat negara yg berbilang kaum dan bangsa dan agama..


Rakyat diutamakan
Pencpaian didahulukan
1 Negara....


kita mestilah berganding bahu, berat sama dijunjong, ringan sama dijinjing..

bersama juga kita mengejar keindahan dan kebahagiaan di dunia da di akhirat..

semoga kita semua menjadi insan yg maju, berfikiran terbuka
dan
rela untuk menerima kritikan demi kritikan yg bakal kita terima di masa akan datang..

janganlah kita, melarikan diri kita, dari memperbetulkan, setiap kesalahan kita setiap masa..

sesungguhnya...
jika kita melakukan sesuatu yang kita sudah tahu ianya berdosa maka,
manusia tersebut ialah manusia yang paling berdosa...

ya...mulai saat ini..

mari kita bersama menuju kejayaan...

kepada teman2 yg mindanya masih tak ter-develop dan tidak suka menerima kesalahan sendiri..
berubahlah....!

sesungguhnya...orang2 yang tidak suka dikritik dan melenting bila dinasihat adalah orang2 yg keras hatinya..

kepada mereka yg sebegini...meh saya nasihat sket..

Saydatina Aishah r.a berkata.... : ingatlah kematian di kebanyakan waktu untuk melembutkan hati yg keras..

jadi kawan2...apa yg kita perlu lakukan ialah sentiasa bertawakal kepada ALLAH..

marilah kita berhenti dari melakukan dosa2 dan beralih ke jalan yg lurus...

haa....
kepada semua member2...selamat tahon baru..
blajar rajin2...

heh...

amiinnn....~


http://icarenow.files.wordpress.com/2009/10/self-confident-child.jpg



p/s : ribuan trima kaseh kpada chip n bob...atas sumbangan idea....trimas....~